به گزارش مشرق، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: بر اساس توصیه مقامات بهداشتی و با توجه به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به همه شرکتهای هواپیمایی داخلی اعلام کردهایم که موظف هستند بسته های بهداشتی شامل ماسک را در اختیار مسافران قرار دهند و همه مسافران موظف هستند که به محض ورود به هواپیما و در طول پرواز از آن استفاده کنند.
بیشتر بخوانید:
نحوه فاصلهگذاری اجتماعی در پایانههای مسافربری
اما و اگرهای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماها
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بر تهیه و توزیع این بسته های بهداشتی نظارت کافی میشود؟ افزود: قطعا بر بسته های بهداشتی که در هواپیما به مسافران ارائه می شود، از سوی سازمان هواپیمایی و دستگاه های متولی نظارت کامل می شود و مردم هیچ نگرانی بابت چیزی که از خدمه پروازی تحویل می گیرند نداشته باشند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در شرایط کنونی و با توجه به مخاطرات احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا تغییری در کترینگ هواپیماها و سرویس ها و خدماتی که به مسافران در طول پرواز داده می شود ایجاد شده است؟ نیز گفت: همه اینها و شرکتهای هواپیمایی موظف به ارائه خدمات و تامین نیاز و مسافران در طول پرواز هستند و نمیتوان آن را به بهانه شیوع این بیماری قطع کرد اما هر کالا و خدمتی که به مسافران ارائه می شود مورد نظارت دقیق دستگاههای متولی از نظر بهداشتی قرار میگیرد و هیچ نگرانی بابت آن وجود ندارد.